افتتاح حساب

 

کاربر برای شروع می‌بایست از منوی نشان بانک، گزینه افتتاح حساب را انتخاب و سپس کد ملی خود را وارد کند.
در صورتی‌که شخص پیش از این، حساب قرض‌الحسنه و یا کوتاه‌مدت نزد بانک ملی نداشته باشد می‌تواند برای یکی از این دو نوع حساب، افتتاح حساب انجام دهد.

1. دریافت گواهی امضای الکترونیکی
2. افتتاح حساب
3. پرداخت
4. امضای قراردادها
5. آپلود مدارک

برای افتتاح حساب، کاربر می‌بایست تمامی این مراحل را به ترتیب انجام داده و پس از انجام موفقیت‌آمیز هر مرحله، وارد مرحله بعد شود. وضعیت انجام هر مرحله با علامت خوردن تیک روبه‌روی عملیات مشخص می‌شود.
چنانچه فرد بدون درنظر گرفتن ترتیب مراحل، گزینه‌ای را انتخاب کند با پیغام زیر مواجه می‌شود:

«ابتدا مراحل قبلی باید انجام شوند.»

 

1. دریافت گواهی امضاء (سطح 4)

• پس از انتخاب گواهی امضا، کاربر به صفحه پرداخت هدایت می‌شود. در صورتی‌که قبلا امضا تعریف نکرده باشد، بایستی مبلغ 250.000 ریال پرداخت کند.

• در مرحله بعد کاربر امضای خود را در کادر سفید رنگ وارد می‌کند.

• در مرحله تائید و تکمیل اطلاعات فردی،کاربر می‌بایست نام و نام خانوادگی به انگلیسی، ایمیل، استان، شهر، آدرس، کد پستی، شغل، شماره منزل را تکمیل کند (به غیر از ایمیل، درج کلیه اطلاعات الزامی است). در پایان، پس از درج اطلاعات، تیک تایید  و پس از آن ارسال اطلاعات را زده و چنانچه کلیه موارد به درستی وارد شده باشد کاربر این پیغام را در صفحه ملاحظه می‌کند:

«ثبت امضای الکترونیکی با موفقیت انجام شد.»

کاربر در این مرحله، گزینه ثبت امضا را انتخاب کرده و وارد انجام مراحل این سرویس می‌شود.

 

2. مرحله افتتاح حساب

کاربر اطلاعات مورد نیاز را شامل کد ملی (که به‌صورت پیش فرض و ثابت به کاربر نمایش داده می‌شود)، سریال پشت کارت ملی، تاریخ تولد، استان، شهر و کد پستی را وارد می‌کند.
چنانچه سن فرد زیر 18 سال باشد، پیغام زیر را مشاهده می‌کند:

«در حال حاضر امکان افتتاح حساب برای افراد زیر 18 سال امکان‌پذیر نیست.»

پس از ورود اطلاعات توسط اپلیکیشن و ثبت گزینه تایید، استعلام از ثبت احوال جهت زنده بودن فرد انجام می‌شود و صفحه اطلاعات ثبت احوال به فرد نشان داده خواهد شد که شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، سری شناسنامه، وضعیت حیات، نشانی و کد پستی است. در صورت درست بودن اطلاعات، کاربر آن را تایید کرده و وارد مرحله بعد می‌شود.

نکته: 

طبق قوانین مصوبه بانک، افتتاح حساب مجدد برای یک نوع حساب امکان‌پذیر نیست، بنابراین در این صفحه کاربر می‌تواند حساب‌هایی که مجاز به افتتاح آن است را مشاهده کند. چنانچه کاربر دارای همه حساب‌ها باشد، به وی این پیغام داده خواهد شد:

«شما مجاز به افتتاح حساب نمی‌باشید.»

به عنوان مثال چنانچه شخصی دارای حساب کوتاه‌مدت باشد، فقط امکان مشاهده و افتتاح حساب قرض‌الحسنه را دارد.
در مرحله بعد به‌منظور تکمیل اطلاعات، کاربر می‌بایست: 

** نوع حساب‌هایی که با اپلیکیشن ایوا می‌توان افتتاح کرد (کوتاه‌مدت – قرض‌الحسنه)
** استان شعبه مورد نظر
** شهر شعبه مورد نظر
**  شعبه مورد نظر
** وضعیت تاهل
** آخرین مدرک تحصیلی
**  استان صدور شناسنامه
**  محل صدور شناسنامه
**  تاریخ صدور شناسنامه
**  نام لاتین
**  نام خانوادگی لاتین
**  پست الکترونیک (اختیاری)

وارد کند.

در این مرحله، کاربر پیغام ثبت اطلاعات موفقیت‌آمیز انجام شده است را ملاحظه و به مرحله بعد هدایت می‌شود.

 

3. مرحله پرداخت

در این صفحه اطلاعات زیر مشاهده می‌شود:
** مبلغ واریزی به حساب
**  هزینه تمبر
**  کارمزد
**  مبلغ

در این مرحله کاربر می‌بایست گزینه پرداخت (پایین سمت چپ) را انتخاب کرده و وارد گزینه کارت به کارت شود.

شماره کارت مقصد و مبلغ به‌صورت پیش‌فرض (سهامی تمرکز وجوهات نشان بانک غ حضوری) و ثابت در این مرحله قابل مشاهده است. پس از انتخاب شماره کارت و درج رمز و کد CVV2 و انتقال وجه، کاربر وارد صفحه رسید خواهد شد.

پس از لمس گزینه برگشت در صفحه رسید، کاربر به صفحه پرداخت که در ابتدا به آن وارد شده بود بازگشت داده می‌شود. در این حالت گزینه شماره مرجع به‌صورت اتوماتیک برای وی پر شده و قابل ملاحظه است. کاربر گزینه استعلام را لمس می‌کند و عملیات با موفقیت انجام شده و به مرحله بعد راهنمایی می‌شود.

نکته:

 امکان دارد که کاربری حین انجام عملیات و پس از پرداخت وجه لازم و دریافت شماره مرجع به دلایلی مانند خاموش شدن گوشی، پیش آمدن کار ضروری و ... آن را رها کرده و تصمیم به ادامه فرآیند با وقفه داشته باشد. این کاربر از دو طریق می‌تواند عملیات را ادامه دهد:

 

الف: کاربر شماره مرجع را ثبت کرده و آن را دارد:

نشان بانک ایوا – افتتاح حساب – پرداخت، پس از ورود به صفحه پرداخت شماره مرجع را وارد کرده و گزینه استعلام را لمس کند. چنانچه اطلاعات به درستی وارد شده باشد، تکمیل مرحله برای وی انجام شده و به مرحله بعد راهنمایی می‌شود.

 

ب: کاربر پرداخت را انجام داده اما شماره مرجع را ثبت نکرده است:

در منوی اصلی اپلیکیشن ایوا – بیشتر – تاریخچه تراکنش – کارت به کارت عملیات مورد نظر را انتخاب کرده و با لمس گزینه جزئیات بیشتر، شماره مرجع را یادداشت کند و مجددا به نشان بانک – افتتاح حساب و پرداخت وارد شده، در صفحه پرداخت شماره مرجع را وارد کرده و پس از آن گزینه استعلام را لمس کند.

در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد کرده باشند، تکمیل مرحله برای او انجام شده و به مرحله بعد راهنمایی می‌شود.

 

4. مرحله امضای قراردادها

در این مرحله لیست قراردادها برای فرد نمایش داده شده و کاربر با انتخاب آنها فایل PDF قرارداد را مشاهده می‌کند. سپس گزینه تایید و امضا را لمس کرده، جهت تایید این قرارداد می‌بایست PATTERN، اثر انگشت و یا رمز ورود گوشی خود را به عنوان امضای دیجیتال وارد کرده و پس از انجام این مرحله، کاربر با پیغام انجام موفقیت‌آمیز این مرحله مواجه می‌شود.

 

5. مرحله آپلود مدارک

پس از لمس گزینه آپلود مدارک جهت تکمیل فرآیند کاربر با صفحه‌ای روبه‌رو می‌شود که در آن تصویر مدارک زیر را آپلود می‌کند:

روی کارت ملی (اجباری) / پشت کارت ملی (اجباری) / شناسنامه (اجباری) / سایر (اختیاری)

با آپلود موفقیت‌آمیز مدارک، فرآیند افتتاح حساب تکمیل شده و فرد، یک پیامک حاوی اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره مشتری، کد شعبه و ... دریافت می‌کند.

 

 

 

دانلود اپلیکیشن ایوا

ایوا یه اپلیکیشن پرداخته که خدمات متنوعی در اختیار کاربران قرار می ده، خدماتی مثل خرید شارژ و بسته اینترنت،کارت به کارت، پرداخت قبض، خرید بلیت اتوبوس، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، اعلام موجودی، پرداخت عوارض خروج، خرید بیمه، پرداخت های سازمانی، پرداخت وجوهات شرعی و کمک به نیازمندان.

وبلاگ سداد
صفحه رسمی اینستاگرام پرداخت الکترونیک سداد
صفحه رسمی اپلیکیشن ایوا