ایوا اپلیکیشینی با پشتوانه نزدیک به 60 میلیون حساب فعال/ایوا پا را از خدمات بانکی فراتر گذاشت
به گزارشدنیای اقتصاد: تقریبا اغلب بانکها برای ارتباط بیشتر با مشتریان خود و راحتی آنها در حوزه بانکداری دیجیتال و ساخت اپلیکیشنها ورود کردهاند.
در بین اپلیکیشنهای بانکی اما ایوا به پشتوانه نزدیک به 60 میلیون حساب فعال بانک ملی، خدمات متفاوتی را برای مشتریان خود فراهم آورده است.
یکی از این اقدامات که در هیچ اپلیکیشن دیگری مشابه آن وجود ندارد، ایجاد تسهیلات با استفاده از امضای دیجیتال است.
هرچند درگذشته نیز امضای دیجیتال در بانکداری وجود داشته اما با مقدماتی که شرکت پرداخت الکترونیک سداد در اپلیکیشن ایوا فراهم کرده، این امضای دیجیتال انکارناپذیر است.
محمدعلی محمودزاده، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در گفتوگو با «دنیایاقتصاد» در خصوص اقدامات ویژه در اپلیکیشن ایوا، گفت: تمام امضاهای دیجیتال تا پیشازاین انکارپذیر بودند، اما مقدمات این امضا در بخش نشان بانک اپلیکیشن ایوا، با دریافت تاییدیههای هویتی کامل از مشتریان که مورد تایید نهادهای قضایی است، باعث شده تا این امضا انکارناپذیر باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در مبحث دریافت احراز هویت مشتریان در خصوص امضای دیجیتال انجام میشود، دریافت تصویر مشتری است که در ارتباط زنده مورد پردازش قرار میگیرد. به این ترتیب با اقدامات زیربنایی صورت گرفته در اپلیکیشن ایوا، سختترین و پیچیدهترین فرآیند بانکی که اعطای تسهیلات است، بهصورت الکترونیک و غیرحضوری انجام میشود.
مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با تاکید بر اینکه ارائه تسهیلات بهصورت آنلاین به کسبوکارهای آسیبدیده از کرونا، از مردادماه از سوی این شرکت آغازشده، افزود: همچنین تسهیلات دارندگان سهام عدالت را نیز بهصورت پایلوت شروع کردهایم و در صورت اعلام دولت، امکان ارائه تسهیلات به دارندگان سهام عدالت را نیز داریم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مردادماه که اجرای طرح حمایت از کسبوکارهای آسیبدیده ناشی از کرونا آغاز شده تا به امروز 650هزار فقره تسهیلات بهصورت کاملا غیرحضوری با بهرهگیری از اپلیکیشن ایوا به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در ادامه تصریح کرد: با سرویس نشان بانک، تمام اقداماتی که مشتریان با حضور در شعب بانک ملی و بهصورت حضوری انجام میدادند، از طریق اپلیکیشن ایوا امکانپذیر خواهد بود و این حتی شامل خدمات انحصاری بانک ملی نظیر دریافت عوارض خروج از کشور و خلافی نیز میشود. وی با تاکید بر این موضوع که برای حفظ امنیت حسابهای مشتریانمان پیش از توسعه خدمات، به فکر افزایش کیفی و امنیت هستیم، اضافه کرد: از دیگر اقدامات جذابی که این اپلیکیشن به مشتریان ارائه میدهد، شعبه مجازی پلیس + 10، دفاتر مجازی خدمات قضایی، سرویسهای حوزه بیمه و بورس، ارائه خدمات در حوزه پیشخوان دولت، دریافت تاییدیه تحصیلی و ارائه برخط نرخ ارز است؛ موضوعاتی که در این روزهای سخت کرونایی، از تردد بسیار مشتریان در سطح شهرهای محل زندگی و اتلاف وقت زیاد آنها، جلوگیری میکند.
محمودزاده در پایان از ایجاد کمپین ای ساین برای دریافت امضای دیجیتال خبر داد و گفت: برای ایجاد تحول در بانکداری دیجیتال، نیاز به امضای دیجیتال بوده و اگر بانکی بتواند به یکمیلیون امضای دیجیتال برسد، میتواند مجوز بانکداری دیجیتال را کسب کند و ما امید بسیاری داریم تا بتوانیم به این تعداد دست یابیم.
ایوا یه اپلیکیشن پرداخته که خدمات متنوعی در اختیار کاربران قرار می ده، خدماتی مثل خرید شارژ و بسته اینترنت،کارت به کارت، پرداخت قبض، خرید بلیت اتوبوس، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، اعلام موجودی، پرداخت عوارض خروج، خرید بیمه، پرداخت های سازمانی، پرداخت وجوهات شرعی و کمک به نیازمندان.