دریافت تسهیلات سهام عدالت درقالب کارت‌های اعتباری

آغاز پرداخت تسهیلات به دارندگان سهام عدالت بدون مراجعه حضوری به بانک از طریق سرویس نشان اعتباری در نشان بانک اپلیکیشن ایوا

 

دارندگان سهام عدالت در بانک ملی ایران می‌توانند با وثیقه قرار دادن سهام خود تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات در قالب کارت اعتباری از بانک ملی ایران دریافت کنند .برای این کار لازم است مراحل زیر انجام گردد:
1.    ثبت درخواست توثیق سهام عدالت در منوی فروش سهام عدالت ایوا
2.    تعریف گواهی امضا در قسمت نشان بانک
3.    ثبت درخواست صدور کارت اعتباری در قسمت نشان اعتباری

 

مرحله اول: ثبت درخواست توثیق سهام عدالت

وارد منوی سهام عدالت در اپلیکیشن ایوا شده و مطابق تصاویر زیر جهت توثیق سهام خود اقدام نمایید:
     a)    انتخاب منوی فروش سهام عدالت 

     b)    انتخاب گزینه" ثبت نام در اولین ورود"

     c)     ورود اطلاعات کد ملی و شماره همراه و انتخاب گزینه تائید کارگزار 

در این مرحله ثبت درخواست توثیق سهام عدالت انجام شده و پس از آن میبایست درخواست صدور کارت اعتباری ثبت گردد. برای انجام این کار نیاز است ابتدا امضای الکترونیک کاربر در اپلیکیشن ایوا قسمت نشان بانک بخش گواهی امضا تعریف شود که شامل مراحل زیر است:

مرحله دوم: ثبت گواهی امضا الکترونیک

برای انجام این مرحله میبایست وارد منوی نشان بانک اپلیکیشن ایوا شده، و با انتخاب سرویس گواهی امضا مطابق تصاویر زیر ، امضای دیجیتال خود را ثبت کنید.

     a)    مراجعه به منو نشان بانک و انتخاب سرویس گواهی امضا

     b)    ورود شماره همراه و دریافت کد تائید. توجه داشته باشید مالکیت خط بایستی به نام فرد متقاضی دریافت تسهیلات توثیق سهام عدالت باشد.

     c)    ورود کد فعالسازی و تائید

     d)    بارگذاری تصویر رو و پشت کارت ملی.

     e)    پس از ورود کد ملی و انجام مراحل تائید، تطبیق چهره فرد متقاضی انجام میپذیرند.

     f)    در مرحله بعد باید نمونه امضای خود را در کادر سفید رنگ ثبت گردد.

در مرحله پایانی  اطلاعات تکمیلی نظیر استان و شهر محل سکونت، آدرس منزل، کدپستی، شغل و شماره تلفن ثابت منزل ثبت و ارسال میگردد.

پس از ثبت گواهی امضا و تائید آن، در مرحله بعد میبایست درخواست کارت اعتباری در قسمت نشان اعتباری ثبت گردد که شامل مراحل زیر است.

مرحله سوم: ثبت درخواست صدور کارت اعتباری

در این مرحله در منوی نشان بانک وارد سرویس نشان اعتباری شوید و مطابق تصاویر زیر درخواست صدور کارت اعتباری خود را ثبت کنید.

     a)     ورود کد ملی و تائید شرایط نشان اعتباری

     b)     در این قسمت کاربر شرایط اولیه که شامل 8 مورد است را جهت بهره مندی از خدمت نشان اعتباری بانک ملی مطالعه کرده، سپس درصورت دارا بودن تمامی موارد مندرج، دکمه تایید را کلیک مینماید.

     c)     در این مرحله پس از وارد کردن کدملی و تایید آن، کد فعالسازی پیامک شده را وارد میگردد.

     d)    در این قسمت اطلاعات وارد شده در سامانه را که شامل: "کدملی"، "نام پدر"، "نام و نام خانوادگی"، "شماره همراه" تطبیق داده شده و در مرحله ی بعد قراردادهای مربوطه شامل: "قرارداد مرابحه نشان اعتباری"، "قبول شرایط عمومی حساب قرض الحسنه جاری"، "درخواست توثیق سهام عدالت و سفارش فروش" تائید و امضا میگردد.

     e)     در گام پایانی کاربر اطلاعاتی شامل: "هزینه ابطال تمبر (ریال)"، "کدملی"، "کدپیگیری" را مشاهده می نماید. دقت داشته باشید پس از گذراندن مراحل فوق و ثبت موفق درخواست در سیستم پس از 24 الی 72 ساعت کارت اعتباری مجازی ایجاد و در همان قسمت نشان اعتباری قابل مشاهده خواهد بود.

لازم به ذکر است پس از گذراندن مراحل فوق و ثبت موفق درخواست در سیستم پس از 24 الی 72 ساعت کارت اعتباری مجازی ایجاد و شارژ خواهد شد.

نکته مهم: درخواست صدور کارت اعتباری تنها در ساعات فعالیت بازار بورس امکانپذیر میباشد.

مرحله آخر: چگونگی استفاده از کارت اعتباری

افراد واجد شرایط می‌توانند پس از دریافت اعتبار ، اعتبارخود را در مراکز طرف قرارداد ( فروشگاه های زنجیره ای رفاه، وین مارکت و ..)  ومراکز نمایش داده شده در قسمت نشان پرداخت اپلیکیشن ایوا مصرف نمایند.

     a)     برای مشاهده مراکز طرف قرارداد وارد قسمت نشان پرداخت اپلیکیشن ایوا شده و گزینه" مشاهده فروشگاه ها بر روی نقشه"را انتخاب کنید.

در اینجا نزدیکترین مراکز طرف قرارداد به شما نشان داده خواهد شد.

فروشگاه‌های مدنظر با آیکونی مطابق با تصویر زیر نمایش‌داده می‌شوند.

پس از حضور در فروشگاه منتخب مجدد وارد قسمت نشان پرداخت  اپلیکیشن ایوا  شده، و بارکد فروشگاهی را اسکن کنید.

پس از اسکن QR code  فروشگاه صفحه‌ای مطابق با عکس زیر مشاهده می‌شود .

سپس گزینه پرداخت از نشان اعتباری را انتخاب کنید.

رمز پیامک شده را وارد و فرآیند پرداخت خود را کامل کنید.

.در صورت اعلام "نماد استانی یا میزان سهام شما وارد تابلو نشده است "چه راهنمایی انجام شود ؟

کاربر باید منتظر باشند نماد استانی تایید و در معاملات بورس قرار بگیرد .

در صورت اعلام خطا"ثبت فروش انجام شده است درحالی که فروش نرفته است " چه اقدامی باید صورت گیرد؟

کاربر می تواند پس از تایید لغو فروش می توانند از سرویس نشان اعتباری استفاده کنند . پیگیری لغو فروش با کارگزاری است و این امکان وجود دارد چند روز پس از ثبت درخواست لغو زمان بر باشد.

. با اعلام خطا " کدشعبه یافت نشد " چه راهنمایی انجام شود ؟

در تاریخ 20/12/1399 این مشکل رفع شده است و از سوی کاربر مجدد تست باید انجام شود.

درصورت اعلام خطا " عدم توثیق " چه اقدامی باید صورت گیرد؟

بانصب نسخه 2.4.5مشکل رفع خواهد شد ، در صورتی که با نسخه 2.4.5این خطا مجدد ایجاد شد ، کاربر باید نرم افزار را حذف و cashگوشی پاک و مجدد تست شود.

در صورت تماس مشتری در خصوص خطا " کارگزاری نامعتبر" چه راهنمایی باید صورت گیرد ؟

 جهت استفاده از سرویس نشان اعتباری می بایست کارگزاری صاحب سهام مربوط به بانک ملی باشد. متقاضی می تواند به پرتفوی کارگزاری خود مراجعه با انجام فرآیند تغییر کارگزار ناظر مربوط به سهام عدالت، این مشکل را حل نماید. این امکان وجود دارد با مراجعه با به سامانه https://bmiboursese.etadbir.com/login.html نسبت به تغییر کارگزاری سهام خود اعلام نمایید. سپس امکان استفاده از سرویس نشان اعتباری ایوا  برای شما فراهم خواهد شد.

. در صورت تماس مشتری و اعلام خطا "عدم تطابق امضا در گواهی امضا "چه راهنمایی باید صورت گیرد؟

تطابق امضا وارد شده در گواهی امضا اپلیکیشن ایوا و امضا مشتری در بانک الزامی نیست و سیستم قابلیت تشخیص این مشکل را  ندارد. در صورت وجود خطا در این گزینه ضمن عذرخواهی از مشتری درخواست نمایند مجدد امتحان نمایند.

درصورت خط" میزان اعتبار سهام عدالت کافی نیست " چه راهنمایی صورت گیرد ؟

   اعلام شود که به   panel.sahamedalat.ir مراجعه شود و مقدار سهام را در این قسمت مشاهده کنند . در این مورد    معمولا ارزش سهام متقاضی را  نمایش میدهد و پیگیری از سمت سداد نیست .در غیر این صورت اگر سهام مبلغ بالای دو میلیون بود و خطا دریافت میکرد اسکرین شات موجودی سهام را ارسال کنند.

. در صورت خطا " سهام عدالت یافت نشد " چه راهنمایی صورت گیرد ؟

   شماره همراه کاربر با شماره همراه ثبت شده در سهام عدالت باید یکسان باشد و در صورت امکان در پنل سهام عدالت وضعیت سهام بررسی شود .

. در چه صورتی خطا " نماد سهام شما در حال حاضر در شرکت سرمایه گذاری غیرقابل معامله می باشد " اتفاق می افتد ؟

  به علت اینکه ارزش سهام وارد تابلو  معاملات نشده است این خطا دریافت می شود و این خطا هم در روش آزادسازی مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد.

15. حداقل مبلغ سهام عدالت که کاربر بتواند آن را توثیق قرار دهد چه مقدار می باشد؟

ارزش سهام عدالت کاربر می بایست حداقل بیست میلیون ریال باشد تا بتوانید تسهیلات به ارزش حداکثر نیمی از مبلغ آن را دریافت نماید

14. آیا کاربر برای استفاده از این سرویس احتیاج به ثبت نام در سجام دارد؟

کاربر برای استفاده از این سرویس نیاز است در سامانه سجام به آدرس اینترنتی ir.sejam احراز هویت شده باشد.

13. کاربر اگر سهام عدالتش در بانکی غیر از بانک ملی باشد می تواند از اپلیکیشن ایوا جهت دریافت تسهیالت اقدام نماید؟ )آیا این سرویس مختص کاربرانی است که سهام عدالت ایشان در بانک ملی ایران است؟(

اگر کاربری سهام عدالتش در بانکی غیر از بانک ملی نیز باشد، می تواند از این تسهیلات استفاده نماید فقط باید در بانک ملی یک حساب داشته باشد. )بایستی مشتری بانک ملی باشد( اگر کاربر هیچ حسابی در بانک ملی نداشته باشد ، می تواند با مراجعه به سرویس افتتاح حساب در منوی نشان بانک اپلیکیشن ایوا، به صورت غیر حضوری در ابتدا افتتاح حساب انجام داده و سپس از سرویس نشان اعتباری جهت توثیق سهام عدالت خود استفاده نماید.

12. کاربر چگونه می تواند بازپرداخت اقساط کارت اعتباری خود را انجام دهد؟

کاربر می تواند با مراجعه به منوی کارت اعتباری سرویس نشان بانک ، بازپرداخت اقساط خود را انجام داده و گزارشات مربوطه را مشاهده نماید.

11. کاربر در چه ساعتی از شبانه روز میتواند از این سرویس استفاده نماید؟

به دلیل محدودیت ساعت کاری بازار سرمایه ، این سرویس نیز از ساعت 8 الی 16 روز کاری (شنبه تا چهارشنبه ) قابل بهره برداری می باشد.

10. آیا کاربر می تواند در خواست کارت فیزیکی اعتباری داشته باشد؟

خیر ، این کارت فقط به صورت مجازی صادر و شارژ می شود.

9. کاربر از این کارت مجازی در کدام فروشگاهها می تواند استفاده کند؟

(در حال حاضر این کارت در فروشگاههای وین مارکت، رفاه و کوروش و تمام پذیرندگانی که دستگاه پوز سداد که دارای قابلیت نمایش code Qr هستند ، قابل استفاده می باشد. )برای مشاهده فروشگاه های دارای پوز سداد بر روی نقشه، به صفحه نشان پرداخت مراجعه کنید.

8. مدت زمان صدور کارت اعتباری و شارژ آن چند روز می باشد؟

حداکثر بعد از 72 ساعت که کاربر درخواست موفق خود را در سرویس نشان اعتباری ثبت کرده باشد ، کارت مجازی اعتباری کاربر صادر و شارژ خواهد شد.

7. در روش مستقیم کدامیک از استانها نمی توانند از این سرویس استفاده کنند؟

در این روش همه استانها می توانند از تسهیلات نشان اعتباری استفاده کنند.

6. در روش غیر مستقیم کدامیک از استانها نمی توانند در حال حاضر از این سرویس استفاده کنند؟

به علت عدم تعریف نماد  در استان های تهران البرز- قزوین- سمنان-- کهگیلویه و بویراحمد احمد- هرمزگان امکان ثبت در نشان اعتبار را ندارند.

ملاک تعیین استان محل تولد یا محل زندگی شخص نیست.ملاک تعیین کننده برای کارگزاری استانی هر شخص در روش غیرمستقیم، تکمیل فرم ها در زمان ارائه سهام عدالت در کدام استان انجام شده است.  کاربر می تواند با مراجعه به سایت https://ddn.csdiran.ir/login در قسمت دارا سپس گزارش دارایی امکان مشاهده نماد معاملاتی کارگزاری استانی مربوطه می باشد و یا تماس با 1569 داخلی 1 و سپس وارد کردن کد ملی و سپس وارد کردن عدد 0 برای ارتباط با اپراتور، کارشناسان مربوطه کارگزاری استانی و نحوه آزادسازی سهام را اعلام می نمایند.همچنین کاربر می تواند با مراجعه به panelsahamedalat.ir  استان ثبت شده در پنل سهام عدالت را مشاهده نماید.    

5. از طریق نشان اعتباری کاربر چند درصد از سهام خود را می تواند ، وام دریافت کند؟

کاربر می تواندمعادل ( 0 5%از سهام خود را )حداقل 10 میلیون تومان و حداکثر 50 میلیون تومانتسهیالت دریافت کند.

4. بازپرداخت تسهیلات نشان اعتباری ایوا چگونه است؟

در صورتی که کاربر در هر ماه از کارت اعتباری مجازی خود استفاده کند، صورت حساب ایشان در بازه 30 روزه صادر و کاربر 6 روز زمان برای بازپرداخت آن دارد. در غیر این صورت می تواند تسهیلات خود را با نرخ 18 %و در بازه 36 ماهه پرداخت نماید.

3. برای درخواست کارت اعتباری سهام عدالت از کدام منوی اپلیکشین ایوا باید اقدام کرد؟

کاربر بایستی در ابتدا ایوا را از طریق ارسال عدد 1 به 2000444 نصب کرده وارد منوی نشان بانک شود و بعد از ثبت امضای دیجیتال خود، در خواست خود را در سرویس نشان اعتباری ثبت نماید.

2. آیا فقط افرادی که روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده اند، مجاز به دریافت تسهیالت فوق می باشند؟

  1. خیر ، کاربرانی که از روش مستقیم نیز استفاده کرده اند می توانند با توثیق قراردادن سهام خود از این تسهیالت بهره مند شوند. کاربری که روش مستقیم را انتخاب کرده می تواند معادل 50 %از سهام موجود در پرتفو خود ) حداقل مبلغ 1 میلیون تومان و حداکثر 10 میلیون تومان( تسهیلات دریافت کند.

1. آیا همه دارندگان سهام عدالت میتوانند تقاضای وام اعتباری را بدهند؟

بله ، تمام کاربرانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند به جز استان های (تهران البرز- قزوین- سمنان-- کهگیلویه و بویراحمد احمد- هرمزگان )می توانند از این روش استفاده کنند و کاربرانی که روش مستقیم( تمامی استان ها)  را انتخاب کرده اند با توثیق سهام موجود در پرتفو خود می توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.

دانلود اپلیکیشن ایوا

ایوا یه اپلیکیشن پرداخته که خدمات متنوعی در اختیار کاربران قرار می ده، خدماتی مثل خرید شارژ و بسته اینترنت،کارت به کارت، پرداخت قبض، خرید بلیت اتوبوس، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، اعلام موجودی، پرداخت عوارض خروج، خرید بیمه، پرداخت های سازمانی، پرداخت وجوهات شرعی و کمک به نیازمندان.

وبلاگ سداد
صفحه رسمی اینستاگرام پرداخت الکترونیک سداد
صفحه رسمی اپلیکیشن ایوا