فراخوانی فراخوانی ...

معاون توسعه کسب وکار شرکت پرداخت الکترونیک سداد خبر داد

تاریخ انتشار : ۱۶ - ۱۱ - ۱۳۹۷

در سال آینده شاهد روندهای جدیدی در مدل های کسب وکار صنعت پرداخت خواهیم بود

معاونت توسعه کسب‌وکار شرکت پرداخت الکترونیک سداد درکارگاه مدل‌های کسب‌وکار و روندهای صنعت پرداخت در سال آینده، چهار مدل کسب‌وکار نوظهور در صنعت پرداخت را معرفی و بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک سداد، در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت که نهم و دهم بهمن‌ماه سال جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، دکتر امیرحسین داودیان، معاون توسعه کسب‌وکار شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اشاره به اینکه در سال آینده با ۴ مدل کسب‌وکار در صنعت پرداخت مواجه هستیم، گفت: در سال آینده روندهای مهمی برای هرکدام از  مدل کسب‌وکار ظهور می‌کند.

معاون توسعه کسب‌وکار شرکت پرداخت الکترونیک سداد به تشریح مدل‌های کسب‌وکار پرداخت و افزود: «حجم‌جوها» نخستین مدل کسب‌وکار هستند که در صنعت پرداخت فعالیت می‌کنند و با حجم بزرگی از تراکنش‌های مالی روبرو هستند، به‌ نحوی که تقریباً همه این شرکت‌ها، این مدل کسب‌وکار را دنبال می‌کنند و نباید در سال آینده از روندهای مهم آن غافل شوند.

وی در خصوص دومین مدل کسب‌وکار گفت: برای «تجربه‌آورها»، تجربه مشتری در اولویت است و نسبت به میانگین صنعت، تجربه بهتری برای مشتریان فراهم می‌کنند.

ایشان از «مدل امکانات متنوع» به‌عنوان سومین مدل کسب‌وکار یاد کرده و تصریح کرد: در این مدل شرکت‌ها سعی می‌کنند بیشترین امکانات را برای مشتریان فراهم کنند و به این وسیله سهم بزرگ‌تری از کیف پول مشتریان به دست آورند.

دکتر داودیان چهارمین مدل کسب‌وکار را «مدل قفل سیستمی» خواند و گفت: این مدل برای هر سازمانی بسیار مطلوب است چراکه در این مدل ورود رقبا محدود می‌شود و کسب‌وکار از طریق آن می‌تواند مزیت‌هایی پایدار به دست آورد.

وی استراتژی‌های ورود غیرمستقیم نسل Z یعنی متولدین دهه هفتاد و هشتاد، و عرضه خدمات بدون برچسب را از مهم‌ترین روندهای پدیدارشده برای حجم‌جوها دانست و افزود: در این مدل کسب‌وکار، حجم‌جوها نباید از روند روبه افزایش خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین غافل شوند.

دکتر داودیان در ادامه تشریح کرد: تجربه کاربری و یکپارچگی کانال‌های پرداخت از روندهای مهم مدل تجربه‌آورهاست که ارائه خدمات متنوع نقش API ها در آن و همچنین یادگیری ماشین و تحلیل داده در فرصت‌های فروش متقاطع دارای اهمیت است.

ایشان با برشمردن مهم‌ترین روندهای مدل سیستمی در صنعت پرداخت، گفت: در آخرین مدل، استانداردسازی مانند استانداردسازی کیف پول، ادغام و اتحاد سازمان‌ها به‌منظور خلق ارزش و ایجاد مزیت‌های هزینه‌ای و درنهایت محدودسازی ورود رقباست.

معاون توسعه کسب‌وکار شرکت پرداخت الکترونیک سداد در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هر شرکت پرداختی می‌تواند یک یا چند مدل کسب‌وکار داشته باشد و بر اساس ظرفیت‌های سازمان و روندهای نوظهور به دنبال مدل‌های کسب‌وکار جدیدتر بروند.