سرویس نشان اعتباری نشان بانک ایوا

«نشان اعتباری» سرویس جدید و کارآمد نشان‌بانک اپلیکیشن ایوا (شعبه دیجیتال بانک ملی ایران) است، که این امکان را برای مشتریان بانک ملی فراهم کرده تا بتوانند با مراجعه به این سرویس، درخواست تسهیلات سهام عدالت خود را بدون نیاز به حضور در شعب بانک ملی و تنها از طریق سرویس نشان اعتباری ثبت کنند.
کاربران به‌منظور ارائه درخواست خود در سرویس نشان اعتباری در صورتی‌که کارگزاری‌شان بانک ملی ایران باشد، می‌توانند از طریق این سرویس، سهام عدالت خود را توثیق کرده و معادل 50 درصد ارزش روز سهام عدالت خود را در قالب کارت اعتباری مجازی، تسهیلات بگیرند؛ رقم تسهیلات قابل ارائه حداقل دو میلیون و حداکثر 50 میلیون تومان است.

شرایط اولیه برای بهره‌مندی افراد از خدمت نشان اعتباری بانک ملی به‌ شرح زیر است:
* مشتری باید صاحب سهام عدالت باشد.
*  اطلاعات مندرج در سامانه سهام عدالت با اطلاعات حساب معرفی شده جهت عملیات مالی مشتری یکسان باشد.
*  با استفاده از نشان اعتباری همانند کارت اعتباری، امکان خرید از فروشگاه‌های عضو طرح امکان‌پذیر است.
*  در همه عملیات، کارمزدهای مربوطه مطابق تعرفه از حساب مشتری کسر خواهد شد.
*  از طریق نشان اعتباری صرفا امکان خرید از فروشگاه‌های افق کوروش، رفاه و وین مارکت وجود دارد؛ با این کارت نمی‌توان وجه نقد دریافت کرد.
*  جهت محاسبه سررسید، یک ماه معادل 30 روز در نظر گرفته می‌شود.
*  صورت‌حساب برای خریداران در این طرح یک‌ماهه صادر خواهد شد و مدت هفت روز زمان تسویه اصل بدهی است.

    متقاضی برای ثبت درخواست تسهیلات سهام عدالت در سرویس نشان‌بانک باید مراحل زیر را طی کند:
     در مرحله اول کد ملی خود را وارد می‌کند، سپس کد امنیتی داخل کادر را وارد کرده بعد از آن با تیک زدن قبول شرایط عمومی نشان اعتبار، دکمه تایید را کلیک می‌کند.

     در این قسمت کاربر شرایط اولیه که شامل 8 مورد است را برای بهره‌مندی از خدمت نشان اعتباری بانک ملی ایران مطالعه کرده، سپس در صورت دارا بودن تمامی موارد مندرج، دکمه تایید را کلیک می‌کند.
 

     کاربر در این مرحله پس از وارد کردن کد ملی و تایید آن، کد فعال‌سازی پیامک شده را وارد می‌کند.


     کاربر در این قسمت اطلاعات وارد شده در سامانه را که شامل: «کدملی»، «نام پدر»، «نام و نام خانوادگی»، «شماره همراه» را تطابق می‌دهد.

 در مرحله بعد قراردادهای مربوطه شامل: «قرارداد مرابحه نشان اعتباری»، «قبول شرایط عمومی حساب قرض‌الحسنه جاری»، «درخواست توثیق سهام عدالت و سفارش فروش» پس از تایید و امضا تیک می‌کند. در آخر پس از تکمیل فرایندهای مطروحه، کاربر دکمه تایید را کلیک می‌کند.


     در گام پایانی کاربر اطلاعاتی شامل: «هزینه ابطال تمبر (ریال)»، «کد ملی» و «کد پیگیری» را مشاهده می‌کند. لازم به ذکر است، پس از گذراندن مراحل فوق و ثبت موفق درخواست در سیستم پس از 24 الی 72 ساعت، کارت اعتباری مجازی ایجاد و شارژ خواهد شد.