فراخوانی فراخوانی ...

سوالات متداول


خطاهایی که روی کارتخوان ظاهر می شوند
1.  خطای «65» تعداد درخواست تراکنش بیش از حد مجاز میباشد.
خطا مربوط به کارت میباشد و دستگاه سالم است. دارنده کارت برای رفع اشکال باید به شعب بانک صادرکننده کارت مراجعه کند. توضیحات: این پیغام مربوط به محدودیت تعداد تراکنش بر روی کارت مذکور است.
2.  GPRS آماده نیست 
سیمکارت موجود در کارتخوان را درون یک تلفن همراه قرار دهید و با خط دیگری تماس بگیرید تا از وصل بودن خط و اعتبار داشتن سیمکارت مطمئن شوید. درصورتی که تماس برقرار نشد مشکل سیمکارت را رفع کنید. ممکن است مشکل از باطری دستگاه باشد، اگر شارژ آن کمتر از 15% است دستگاه را شارژ کنید. نکته: از قرار دادن سیمکارت در جایگاه «سیم 1» و «سیم 2» خوداری کنید، آن را وارد قسمت فلزی سمت چپ کنید. اگر مشکل از سیمکارت و باطری دستگاه نبود، موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.
3.  خطای « 97» شروع بکار نشده
ابتدا مطابق با این دستورالعمل اقدام کنید: گزینه F2 را بزنید. رمز 4 صفر را وارد کرده، گزینه 2  یعنی « شروع به کار» را انتخاب کنید. اگر پیغام «تراکنش با موفقیت انجام شد» به نمایش درآمد مشکل برطرف شده است و می توانید مجددا کارت بکشید. درصورتیکه مشکل رفع نشد موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.
4.  کاغذ موجود نیست
در چاپگر را باز کنید و مطمئن شوید رول کاغذ درون دستگاه وجود دارد. طرز قرارگیری صحیح رول کاغذ درون دستگاه را چک کنید. شیوه صحیح جاگذاری رول کاغذ :مقداری از کاغذ را باز کنید (حدود 10 سانتی متر ( موقع بستن در نیازی به عبور دادن کاغذ از قسمت خاصی نیست. مجددا  کارت بکشید و عملکرد دستگاه را بررسی کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.
5.  تعویض باطری پشتیبان
 کلید ثبت را انتخاب و تاریخ روز را وارد کنید. مثلا، سال/ماه/روز به شمسی: 13950219 . کلید ثبت را انتخاب و ساعت را وارد کنید. مثلا، ساعت/دقیقه/ثانیه: 00:20:12، مجددا کلید ثبت را بزنید. در صورتی که مشکل رفع نشد موضوع را همراه با اطلاعات ذیل به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.
6.  عدم بوق شماره گیری
 خط تلفن متصل به کارتخوان را به گوشی تلفن بزنید و از یک طرفه نبودن خط اطمینان حاصل کنید، اگر خط تلفن وصل بود سایر سوکتهای ورودی تلفن در پشت دستگاه را امتحان کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.
7.  رمز سرپرست مسدود شده است
این پیغام به هنگام ورود به منوی پذیرنده نمایش داده میشود ( اگر 3 بار رمز پذیرنده را اشتباه زده باشید) برای رفع مشکل با پشتیبانی تماس بگیرید. موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.
8.  پاسخی دریافت نشد
در صورتی که دستگاه ثابت باشد موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.

مشکل ها و سوال های احتمالی

1. علی­رغم کشیدن کارت صفحه ای باز نمی­شود

برق دستگاه را قطع و وصل کنید سپس با انجام یک تراکنش مثلا گرفتن موجودی یا خرید، دستگاه را تست کنید، در صورتی که مشکل رفع نشد موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.

2. کاغذ نصفه چاپ می­شود

 موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.

3.کلیدها کار نمی­کند

موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.

4.قطعه ای از کارتخوان خراب است

 لوازم و تجهیزات معیوب را به شرکت اعلام کنید. مثلا: آداپتور، پایه، سیم ادابتور، کابل برق و....

موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.

5.کاغذ گیر می­کند «صدای چاپگر شنیده می­شود اما کاغذ بیرون نمی­ آید»

به شرح ذیل رول کاغذ را درون دستگاه قرار دهید :مقداری از کاغذ را باز کنید (حدود 10 سانتی متر (نیاز به عبور کاغذ از قسمت خاصی نیست، رول را به نحوی درون دستگاه قرار دهید که پشت رول به سمت در چاپگر باشد. مجددا کارت بکشید و عملکرد دستگاه را بررسی کنید. کنترل کنید رول باز نشده باشد در صورت باز بودن، آن را جمع کرده و به شکل درست درون دستگاه قرار دهید. از قراردادن رول­ کاغذ سایر شرکت­ها در کارتخوان خودداری کنید.

6.دستگاه روشن نمی­شود

  دوشاخه دستگاه را از پریز جدا و مجدد وصل کنید، چک کنید که پریز مورد نظر برق داشته باشد. جریان برق را از پریز تا دستگاه بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی در این زمینه وجود ندارد. موارد ریز را کنترل کنید: دوشاخه به پریز متصل باشد، کابل برق به آداپتور متصل باشد، فیش آداپتور به دستگاه متصل باشد.

اگر باز هم دستگاه روشن نشد مشکل از خود دستگاه یا آداپتور است. موضوع را همراه با اطلاعات ذیل به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.

7.درخواست تغییر شماره حساب متصل به کارتخوان

برای  تغییر حساب متصل به کارتخوان به شعبه افتتاح کننده حساب خود مراجعه و فرم درخواست تغییرات را تکمیل کنید. سایر مراحل به صورت سیستماتیک طی می­شود. امکان تغییر یک حساب فردی به حسابی مشترک وجود دارد اما نمی­توان حساب­های حقیقی و حقوقی به یکدیگر تبدیل کرد.

8.عدم واریز وجه تراکنش با رسید موفق (مغایرت 48 ساعته)

 موضوع را همراه با اطلاعات برگه رسید شامل شماره پایانه یا شماره حساب، تاریخ تراکنش، مبلغ تراکنش و شماره مرجع، گزارش  کنید. ما اطلاعات را بررسی کرده و حداکثر طی 48 ساعت مبلغ را به حساب شما واریز می­کنیم.

راهنمایی در خصوص سیکل های واریزی شاپرک

شماره 1 شامل تراکنش­های انجام شده از ساعت 18 روز قبل تا 4 صبح، شروع واریز از ساعت 7:00  است.

شماره 2 شامل تراکنش­های انجام شده از ساعت 4 تا 8 صبح. شروع واریز از ساعت 10:15 است.

شماره 3 شامل تراکنش­های انجام شده از ساعت 8 تا 10 صبح، شروع واریز از ساعت 12:15 است.

شماره 4 شامل تراکنش­های انجام شده از ساعت 10 تا 12 ظهر. شروع واریز از ساعت 14:15 است.

شماره 5 شامل تراکنش­های انجام شده از ساعت 12 تا 14 ، شروع واریز از ساعت 16:30  است.

شماره 6 شامل تراکنش­های انجام شده از ساعت 14 تا16:30، شروع واریز از ساعت 19:00  است.

شماره 7 شامل تراکنش­های انجام شده از ساعت 16:30 تا 18 ، شروع واریز آن از ساعت 21:00 است.

در روزهای تعطیل در دو سیکل 4 و 5 طی ساعت­های 14:15 و 16:30 انجام می­شود.

تراکنش­هایی که دچار مغایرت می­شوند پس از 48 ساعت کاری به حساب پذیرنده واریز خواهند شد.